Martijn runs for Kika, 2 december

Beste Sponsoren collega’s en andere supporters,

Hierbij een verslagje van mijn 1e marathon in Valencia voor KIKA. Op vrijdagmorgen vertrokken we, mijn verloofde Carma, mijn moeder Marijke, mijn vader John en mijn zus Karin gezamenlijk naar de luchthaven Schiphol met de trein. In de trein was het al gezellig.

Op Schiphol aangekomen werden er verschillende foto’s gemaakt. Na afscheid te hebben genomen van mijn familie ;(, door de veiligheidscontrole naar de gate. Eerst even wat inkopen gedaan en nadat ik nog wat gegeten had gingen we naar de gate. Geboard en met de KLM Cityhopper vertrokken naar Valencia.

Aangekomen in Valencia bagage ophalen en dat ging heel snel. Met de bus naar het hotel om daar in te checken. Na opgefrist te hebben. Gingen we met een groepje richting het strand om daar wat te eten. Met een groot gedeelte van de groep gingen we lekker eten. Met nog 2 anderen aten we een kleine pan paella mediterrane soldaat. Dit onder het genot van een drankje.

De volgende dag liep ik de breakfastrun van ongeveer 5km dit was meteen een kennismaking met het park Turia om daarin hard te lopen. Dit beviel erg goed.

Hierna gingen wij met de groep de startbewijzen ophalen en naderhand kregen we een fietstocht door het mooie Valencia. Ondertussen had ik nog heel veel lieve kaartjes gekregen vanuit Nederland. Welke werd afgesloten met een heerlijke pasta party.

De volgende morgen stond in het teken van de grote dag. ’s Morgens op tijd wakker na het ontbijt omgekleed en gereed gemaakt voor de start. Hier gierden de zenuwen door mijn keel. En met de tonen van de Valenciaanse Lee Towers ging mijn startvak rond tien voor negen van start.

De eerste kilometers gingen voorspoedig tot kilometer 25 toen kwam ongeveer de klad in mijn tempo. Waar ik dacht rond de 4.35 te kunnen finishen werd dit toch iets meer. Ik had in gedachten dit wordt rond de 4.45 maar ik wil zeker onder de 5.00 uur blijven. Ondertussen waren ’s morgens vroeg de twee belangrijkste vrouwen uit mijn leven op naar Schiphol gegaan om mij aan te moedigen. Mijn verloofde Carma en mijn moeder Marijke.

Ruim op tijd kwamen ze aan in Valencia. Daar gingen ze naar het park Turia om mij aan te moedigen. Na 16 km zag ik ze staan. Ik vloog op ze af om hun beiden een dikke knuffel te geven. Ondertussen gingen we door lopen en op de 23 km stonden ze van KIKA om mij weer aan te moedigen. Daarna door naar de 26 km om Carma en mijn moeder weer te knuffelen. Na hun allebei flink geknuffeld te hebben ging ik weer door. Mijn kilometertijden bleven gelukkig binnen de perken waardoor ik toch rond mijn doel bleef.

Ondanks dat ik af en toe moest wandelen maximaal een minuutje en niet te vaak. Ook onderweg een paar keer verzorging genoten een spuitbusje met spierspray. De laatste kilometers gingen moeizaam en een keer even moeten rekken en daarna ging ik door. Op 900m voor de finish stonden Carma en mijn moeder weer om mij de laatste support te geven. Dit kon ik goed gebruiken. Alleen met nog ongeveer 500 m te gaan moest ik nog even wandelen. Daarna ging ik weer door. Dit resulteerde in een tijd van: 04:47:50.

Na de finish mijn medaille laten graveren en samen met Carma en mijn moeder terug naar het hotel Daar werd nog een mooie foto gemaakt. Na een bad en nog even geslapen te hebben gingen we ’s avonds lekker eten. Daar waren Carma en mijn moeder ook nog even bij totdat ze met de taxi terug naar het vliegveld moesten ;(.

Tijdens het fun after de run dinner werd ook het eindbedrag bekend gemaakt. Wij hebben met zijn allen maar liefst het bedrag van: €85.327,04

Iedereen die mij heeft gesponsord heeft heel veel dank!

Na het diner gingen een aantal nog lekker de stad in dansen. Ik ging naar bed slapen. De volgende dag stond in het teken van uitchecken en nog een bezoekje aan het oceanium van Valencia.

Terug in Nederland stond op Schiphol mijn verloofde Carma op mij te wachten… Zij had nog een mooie verrassing voor mij. Een mooie roos! Al met al een hele mooie belevenis en zeker de moeite waard voor een herhaling.

Nogmaals iedereen dank en een super woord van dank voor:

• Carma mijn verloofde omdat zijn mij altijd heeft ondersteund tijdens mijn duurlopen en de paar loopjes.
  • Eveneens wil ik Sander Schreurs voor het maken van mijn trainingsschema en mij hierin te begeleiden.
  • Ook mijn moeder Marijke wil ik danken voor het komen supporteren in Valencia samen met de allerliefste Carma!
  • De groep waarmee ik in Valencia was en Kim en Floris vanuit Emolife heel veel dank voor de gezelligheid.